Heren 2 | Tweede fors onderuit

Na de opsteker van vorige week toen de eerste overwinning kon worden gevierd konden de mannen er geen vervolg aan geven. Na een eerste helft die gelijk op ging moesten de Vogels in het tweede bedrijf hun meerdere erkennen in RVVH dat er met een royale 4-1 in de tas richting Ridderkerk terugkeerde. Verdiend verloren van een fysiek sterk team.

Het leek allemaal zo aardig te beginnen met in de eerste minuut een dot van een kans voor Ouasim Bakari maar die trof het uitgestoken been van doelman Roel van Dommelen die zich meerdere malen zou onderscheiden. Ook bij een poging van Sander Hensbergen bleef hij baas in eigen hok. De bezoekers zouden echter de leiding nemen door Arie Pol die ook de 1-2 op zijn conto mocht bijschrijven maar dat was nadat kort voordien de Katwiijkse gelijkmaker een feit was. Goed doorzetten van Mike Zwijnenburg, scherp pasje voor en Ouasim kon van dichtbij binnen schuiven. Dat het nog voor de pauze geen 1-3 werd was mede te danken aan doelman Pieter Plug die een vrije trap knap wist te pareren. Er waren ook best wat mogelijkheden voor de boys van trainer Roy Mulder geweest dus zou de tweede helft nog wat perspectief kunnen bieden. Hoe anders zou het allemaal verlopen.

De gasten zouden het overwicht voor zich opeisen. Bij de thuisclub duurde het soms net iets te lang of werden acties te ver doorgevoerd. De schnit van de eerste helft was er een beetje uit en er lukte bar weinig. Toen na een corner de 1-3 door Van Haarlem werd binnengeknikt was het in principe al over en uit voor de jonge vogels. Doelman Pieter Plug voorkwam een grotere achterstand door een vrij trap knap uit de hoek te halen maar was machteloos bij de 1-4 van Kevin de Graaf die weinig verdedigende tegenstand ondervond. Snel vergeten mannen en op naar de volgende ronde.

20/10/2024