Heren 2 | Heren 2 met hakken over Rijnsburgse sloot

Wat kan een balletje toch raar rollen. Zo lijkt er geen uiltje aan de warme zomerlucht en zo lijkt het weer plotseling om te slaan. Op deze manier zou je de bekerwedstrijd tussen het tweede en Rijnsburgse Boys 2 kriptisch kunnen omschrijven. Uiteindelijk brak toch nog het zonnetje door.

In dit bekertreffen gingen de ‘jonkies’ van trainer Roy Mulder voortvarend van acquit want binnen de twee minuten lag het leer al achter doelman Marc Zwaan. Een prima assist van Nick de Jong werd door Owen Peak vallend en op inzet afgerond. De opmaat voor een doelpuntrijk duel? Voorlopig bleven de doelpunten uit maar speelden de boys een fris en fruitig spelletje waar de opponent, de uien, weinig tegenover stelden en doelman Pieter Plug slechts een keer in actie diende te komen. De paal voorkwam dat Matthijs Heeringa kon juichen na zijn kopbal uit een moeilijke hoek maar de tweede inslag kon niet uitblijven. Het werd een fraaie. Een afgeslagen corner werd van afstand uiterst bekeken door captain Kevin van Mil over de sluitpost heen getild. Leuke en verdiende stand om even stoom af te blazen.

Bizarre ontwikkeling

Het leek een kwestie van tijd dat de Vogels de score zouden opvoeren en het geschiedde. Een fraaie treffer van Joah die met buitenkantje rechts een voorzet in een keer in het kruis joeg. Technisch zeer goed. Met een 3-0 op zak leek het appeltje-eitje te worden maar het ei werd hard en de appel zuur. Het ontstond allemaal nadat Kevin Meijvogel met een schot dat Pieter te machtig bleek de uien weer wat moed schonk. Er kwam zand in de motor zeker nadat de ongelukkige Luca Koopman een corner in eigen doel werkte, 3-2. De Vogels waren van het padje af en ongeconcentreerd geklungel werd door Matthijs de Mooij afgestraft en het lege doel simpel vond. Een bizarre ontwikkeling na zo’n goede eerste helft. Gelukkig hervonden de mannen zich en gingen voor de winnende die er uiteindelijk toch nog kwam. Het was Niels Meijvogel die misschien ietwat gelukkig zijn rechter tegen de voorzet kreeg en doelman Zwaan als een stervende zwaan tevergeefs naar de grond zag gaan, 4-3. Bijtijds de ruggen gerecht en op naar de volgende bekerwedstrijd.

08/09/2024