Heren 2 | Tweede nog niet van de nul af

Het is nog vroeg in het seizoen maar drie wedstrijden achter de boeg en nul puntjes in de lege tas daar wordt je niet bepaald vrolijk van. Als het maar weer geen voorbode is van een moeilijk seizoen zoals de vorige jaargang waarin het team in de slotfase van de competitie zich veilig speelde.

‘Als je net als vandaag twee cadeautjes weggeeft dan wordt het moeilijk winnen’ baalde trainer Roy Mulder na de 2-1 thuisnederlaag tegen VELO. ‘Het was slecht maar het komt wel weer goed’ ziet hij positief en vol vertrouwen de toekomst tegemoet. Het team heeft natuurlijk afscheid genomen van een paar sterkhouders en is aangevuld met jonge garde uit eigen kweek. Talent aan boord waarin de trainer vertrouwen heeft.

De wedstrijd tegen VELO zal de boeken ingaan als ondermaats. INLEVEREN leek vandaag het sleutelwoord te zijn. Talloze ballen werden simpelweg bij de verkeerde kleur ingeleverd en vaak op momenten dat er muziek in een aanval zat. Toch heeft er met name in de tweede helft meer ingezeten al dient gezegd te worden dat de bezoekers dichter bij de 1-3 waren dan de Vogels bij de 2-2. De gasten uit Wateringen kwamen al vroeg op voorsprong door zeer matig verdedigen waarvan Rick Starrenburg profiteerde maar de thuisclub trok de zaken al snel weer recht. Na een afgeslagen corner was het Sander Hensbergen die op inzet de bal achter Twan van Capelle joeg. Nog voor de pauze namen de groenwitten de leiding door wederom knullig verdedigen en waar Sukkar van der Molen als winnaar uit de strijd kwam.

Een keiharde pegel tegen de paal voorkwam erger voor de thuisclub.

In het tweede bedrijf lukte het dus niet om langszij te komen. VELO  kreeg de betere mogelijkheden om de score uit te bouwen maar de lat hing in de weg en doelman Pieter Plug had een geweldige reflex in huis om de 1-3 te voorkomen. De Vogels fladderden rond maar wisten de kooi van Van Capelle helaas niet te vinden en zo leed de ploeg de derde nederlaag op rij.

06/10/2024