Heren 2 | Tweede verliest, buren balden beter

De competitiestart verliep voor het tweede vrij lastig. Het duel met plaatsgenoot en buur Quick Boys 2 werd met 3-1 verloren. Een stand die bij de rust al was bereikt. Op de eigen Kooltuin ging de driepunter terecht naar de Boys van Nieuw Zuid.

Uiteraard geen man over boord na een wedstrijd die nauwelijks maatstafgevend kan zijn. Het redelijk nieuwe en jonge team heeft best wel potentie in zich maar trof in Quick Boys een ervaren en fysiek sterke opponent. Geen schande om aan de verkeerde kant van de score te blijven. Overigens was de eerste kans en het schot voor de Vogels maar doelman Bart Pronk pareerde. Hij zou slechts een keer moeten vissen na een perfecte vrije trap van Joah van Duijn maar toen stonden de buren al met 3-0 voor. Jari van Beelen opende het bal. Bastiaan Coorn liet een lastig schot los wat doelman Pieter Plug moest lossen en voor van Beelen appeltje-eitje om de 0-1 aan te tekenen. Ook de 0-2 kwam voort uit een rebound. Nu was het Dennis Kuijt die voor de gasten de marge verdubbelde. De Vogels bleven het proberen maar waren toch de onderliggende partij en toen Jari van Beelen een prima assist van Matthijs Koster binnen joeg was de pot in principe al gespeeld. Ondanks de fraaie vrije trap en tegentreffer van Joah van Duijn.

In de tweede helft werd er niet meer gescoord al deden zich met name voor de bezoekers nog diverse mogelijkheden voor. De roodzwarte defensie hield soms met kunst en een beetje vliegwerk de poort dicht en doelman Pieter Plug liet zich niet nogmaals verschalken. Een anschlustreffer zat er voor de Kooltuinboys niet in maar wisten zij de schade beperkt te houden.

22/09/2024