Heren 1 | Vogels na moeizame zege naar volgende bekerronde

Na de goede optredens in de competitie hadden de toeschouwers toch wel iets meer verwacht van de thuisclub. Er was behoorlijk wat belangstelling voor een doordeweekse avond. Zij kregen echter niet datgene voorgeschoteld waar zij op hadden gehoopt maar zagen de Vogels die bepaald niet in het beste verenpak staken met 2-0 aan het langste eind trekken. Werd spelmaker Nabil Haddadi node gemist op het middenveld?

Forum Sport dat promoveerde naar de Vierde Divisie was over de hele wedstrijd genomen de evenknie van de Katwijkers. Weliswaar kenden de mannen van trainer Danny Hijzelendoorn een goede eerste fase waarin het al vroeg de leiding nam. Een fraaie dieptepass van Kevin Gomez Nieto werd knap door Sem van Oosten verwerkt en de afronding was al even knap. Doelman Petter van Pruijsssen was kansloos. Na een aantal inzetten van de Vogels en dito reddingen van de Voorburgse sluitpost had Sem van Oosten de marge kunnen verdubbelen maar schoot van dichtbij over. Geleidelijk aan namen de bezoekers het betere van het spel over mede omdat het bij de roodzwarten te vaak mis ging. Slordig balverlies en passing volgden elkaar in rap tempo op. De tegenstoten van de gasten waren gevaarlijk maar leverden geen tegentreffer op. Verdediger Kasper Michel was dichtbij de 2-0 maar zijn kopbal werd van de lijn gehaald. Kort hierna kropen de Katwijkers nog door het oog van de bekende naald.

Engeltje op de lat

De Vogels kwam goed uit de kleedkamer en startten de tweede helft voortvarend. Ook Forum Sport liet zich echter niet onbetuigd maar het was Maxim van der Meer die tot dan toe vrij ongelukkig was met zijn acties die de 2-0 voor zijn rekening nam. De Voorburgers gaven zich echter bij lange na niet gewonnen en omdat de Vogels verzuimden de wedstrijd in het slot te gooien door goede mogelijkheden te verkwanselen bleven de bezoekers in de race voor een aansluitingstreffer. Dat deze er niet kwam was te danken aan het Katwijkse metaal. Er zat een engeltje op de lat boven doelman Pim van der Plas die twee keer de paal en een keer de lat te vriend had deze avond. Derhalve bleef een verdiende Voorburgse treffer uit. In deze fase vonden zij elkaar vaak makkelijker maar kregen geen loon naar werken en kon de roodzwarte verdedigingslinie overeind blijven. Al met al een moeizame zege met als smetje dat Mark Mieras met een vervelende blessure nog voor de pauze het veld moest verlaten.

FC Rijnvogels. Van der Plas, Gomez Nieto (64. Zwanenburg), Michel, Scholten, Driebergen, Van Paasen, Schaap, Mieras (25. Van Vuren), Van Oosten (90+4) Heeringa, Van der Meer (64. Koppenol) Iliohan.

Scoreverloop. 13. Van oosten 1-0. 52. Van der Meer 2-0.

03/09/2024