Vrouwen 1 | Lekker oefenpotje in de regen met grote overwinning

Een fijne zevenklapper op de doordeweekse dinsdagavond

Een grote selectie betekent veel keuze voor trainer Arjan Timmers en dus is het belangrijk dat er doordeweeks ook regelmatig geoefend gaat worden om het aantal speelminuten op peil te houden. Dinsdagavond oefenden tien spelers van de A-selectie aangevuld met enkele talentvolle kanjers van de B-selectie tegen 1e klasser Forum Sport, welke we zeer erkentelijk zijn dat ze op het laatste moment een oefenwedstrijd wilden spelen op het mooie hoofdveld van De Kooltuin.

Een samengesteld team maar dat mocht de pret niet drukken voor de dappere trouwe toeschouwers die ondanks de regen een plekje hadden ingenomen op de tribune. Rijnvogels combineerde er lustig op los en kwam in het eerste bedrijf tot drie mooie treffers. De eerste was een kopbal van Mandy de Nijs en even later kwam Celine van der Toorn vanaf links naar binnen om via een been van de tegenstander de bal over de te ver voor haar doel staande Voorburgse keeper te schieten. De derde treffer van de avond was een ragfijne aanval met onderweg een mooi hakje van Caroliene Jonker en een lekker steekballetje van Mandy de Nijs. De goed spelende Anne Verhoeven kon daardoor in sneltreinvaart opstomen richting de goal van de tegenstander en ze liet met een balletje breed Celine van der Toorn haar tweede van de avond maken.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Forum Sport deed haar uiterste best en voetbalde lekker mee, waardoor de wedstrijd leuk bleef om naar te kijken. Een piekfijn balletje met de rechter buitenkant van de ingevallen Yfke Giltaj, vorig seizoen nog 3e klasse met DSO en nu invaller bij ons vlaggenschip, stuurde Lynn Springer weg die met een geweldig schot in de lange hoek de handen op elkaar kreeg op De Kooltuin. Een schitterend doelpunt. Iedereen kreeg genoeg speelminuten van de trainers en ook Iva van Duuren mocht na flink wat maanden blessureleed haar eerste 30 minuten van het seizoen maken, fijn om te zien dat ook dat de ziekenboeg klein is bij Rijnvogels en ook nog eens leegstroomt. Eugenia Raillaen mocht haar eerste treffer in het Rijnvogels shirt maken uit een afgeslagen corner en Yfke Giltaj liet met een geweldige pegel in de linker kruising de zesde treffer van de avond op haar naam schrijven. Het slotakkoord was voor Celine van der Toorn die na goed druk zetten van Yfke Giltaj de bal van dichtbij mocht binnen knallen.

Een nuttige oefenwedstrijd zeggen de schriftgeleerden dan altijd en dat was het ook zeker. Zo tegen het einde van de voorbereidingsperiode staan alle speelsters er goed op bij Rijnvogels en dus kan het met vertrouwen de laatste speelronde in de beker in gaan voordat het echte werk in de competitie gaat beginnen.

11/09/2024