Vrouwen 1 | Mooie afsluiter van blok 1 tegen eredivisionist Telstar

De bal maakte vandaag de eerste omwentelingen van het nieuwe seizoen. Als afsluiting van een succesvol eerste voorbereidingsblok speelde een mix van Vrouwen 1 en 2 tegen eredivisionist Telstar. Aan FCR zijde traden er 22 speelsters op die elk 45 minuten hun kunsten mochten vertonen. Een zware eerste helft voor een hele jonge ploeg met een 4-0 ruststand maakte plaats voor een tweede helft waarin Rijnvogels minimaal gelijkwaardig was aan de Witte Leeuwinnen. Sanne Witteman mocht scoren tegen haar oude club en er waren nog kansen op meer goals. Aan de andere kant vertolkte Ricci Geenen een glansrol door een strafschop uit de hoek te ranselen.

Een leuke wedstrijd waarin moeder natuur alle jaargetijden even de revue liet passeren. Rijnvogels liet zien dat de speelsters uit het tweede zeer talentvol zijn en er enkelen op de deur bonken. De meiden uit het eerste toonden dat ze dit niveau aan kunnen. Complimenten voor nieuwe trainer Arjan Timmers die samen met zijn trainersstaf voor een topstart van een nieuw te schrijven bladzijde in de Rijnvogels historie heeft gezorgd. Het plezier spatte er vanaf de afgelopen twee weken. We kijken al uit naar maandag 5 augustus, want dan start deel 2. Maar eerst even zomervakantie vieren.

06/07/2024