Vrouwen 2 | Ook onze beloften sluiten trainingskamp knallend af

Vrouwen 2 veel te sterk voor mede promovendus SV Orion

Na een heerlijk weekend vol mooie activiteiten mocht ook de kersverse 2e klasser van FC Rijnvogels haar opwachting maken tegen SV Orion. De bal ging om 13.00 uur rollen en ook de ploeg van trainer Rick Koelman had er super veel zin in om het trainingskamp met een klapper af te sluiten. Het tweede team van SV Orion is net als FC Rijnvogels vorig seizoen gepromoveerd naar de 2e klasse en dus was dit een mooie eerste graadmeter voor het nieuwe seizoen.

Onze beloften ploeg schoot uit de startblokken en was direct gevaarlijk. Ook hier werd er goed gekeken naar de speelminuten en mochten veel nieuwe speelsters hun eerste minuten maken in het Rijnvogel shirt. De openingsfase was voor de 16-jarige Gilana Boeree. Een lekker passje van Britt van Santen bracht de rappe buitenspeler op stoom en de openingstreffer stond op de borden. De van Docos overgekomen aanvaller was gretig in het eerste half uur en mocht op aangeven van Eva Schepers haar tweede van de middag noteren. Een flitsende combinatie ging daar aan vooraf. Niet veel later was het weer Gilana Boeree die haar hattrick voltooide en binnen een mum van tijd was de wedstrijd beslist. De doelpunten droogde echter niet op. SV Orion deed in de counter wat terug maar de 1-4 liet niet snel op zich wachten. Eva Schepers tekende met een geweldige knal van afstand voor wellicht wel de mooiste treffer van de middag en deed het niet veel later nog eens dunnetjes over. Tussendoor was het Celine van der Toorn die de trekker had overgehaald op aangeven van de ingevallen Anne Verhoeven, die deze middag drie assists mocht noteren. Op aangeven van Mandy de Nijs mocht de talentvolle Utrechtse aanvalster ook nog een treffer bijschrijven.

Aan de verkoelende limonade met een 7-1 voorsprong. Het was drukkend warm in Nijmegen en in het tweede bedrijf sloeg het zware weekend in de beentjes van ons talentvol tweede elftal. De eerste helft werd in een moordend tempo afgewerkt en na rust was dit wat lager. Toch mocht er nog een keer gejuicht worden na een lekkere knal van Isis van Bohemen op aangeven van Anne Verhoeven. Ook de thuisploeg mocht nog eenmaal het net laten bollen.

Een lekkere grote uitslag voor Vrouwen 2 en de kers op de taart van een heerlijk voetbalweekend. Aanstaande zaterdag wordt er om 11.30 uur geoefend tegen SEP Vrouwen 1. Een ervaren 2e klasser en dus weer een uitstekende test voor de promovendus.

20/08/2024